Jak będą przebiegały warsztaty?

Podczas całego kursu wykorzystamy skuteczne narzędzia pomagające radzić sobie ze stresem, takie jak techniki oddechowe, medytacja, metoda 3-3-6, Trening Jacobsona redukujący napięcie mięśni. Nauczymy się także systemowego podejścia do stresu oraz codziennej higieny życia. Poświęcimy czas na naukę planowania powtórek przed egzaminem, a dla maturzystów także na techniki autoprezentacji, które często są stresujące.

Nasi uczestnicy przejdą przez przygodę, podczas której pokonamy stres przed egzaminem. Każde spotkanie odbędzie się w swobodnej atmosferze, bez ławek, często siedząc na karimatach, aby ćwiczyć panowanie nad emocjami zarówno tu i teraz, jak i na co dzień.

Pierwsze spotkanie poświęcimy wprowadzeniu w temat stresu, odpowiemy na pytanie, czy zawsze jest on zły, czy istnieje jeden rodzaj stresu, i czy jest on ciałem czy umysłem. Uczestnicy poznają techniki radzenia sobie ze stresem i nauczą się je wdrażać w życie. Skoncentrujemy się również na odczuwaniu emocji w ciele i ich miejscu ukrycia

zazumi-stres_2b1 (ver3)
zazumi-stres_2b1 (ver3)

Pierwsze spotkanie poświęcimy wprowadzeniu w temat stresu, odpowiemy na pytanie, czy zawsze jest on zły, czy istnieje jeden rodzaj stresu, i czy jest on ciałem czy umysłem. Uczestnicy poznają techniki radzenia sobie ze stresem i nauczą się je wdrażać w życie. Skoncentrujemy się również na odczuwaniu emocji w ciele i ich miejscu ukrycia

zazumi-stres_2c1 (ver3)

Drugie spotkanie będzie poświęcone poznawaniu własnych zasobów, strategii radzenia sobie ze stresem oraz rekonstrukcji faz stresu. Poznamy również metody organizacji pracy, pomocne w regularnej nauce, wpływającej pozytywnie na spokojne i systematyczne uczenie się, zwłaszcza w końcowym etapie przygotowań. Na koniec wrócimy do ciała i zakończymy spotkanie relaksacją.

W trakcie trzeciego spotkania nauczymy się tworzyć antystresową tarczę w postaci codziennych nawyków, budowania pozytywnego obrazu siebie oraz pewności siebie na co dzień. Ponownie wrócimy do emocji, pogłębimy wiedzę oraz techniki pomocne w codziennej pracy. Kulminacją kursu będzie przygotowanie indywidualnego planu antystresowego. Każdy uczestnik wyjdzie z gotową strategią, którą będzie mógł zastosować od razu po zakończeniu zajęć i która będzie aktualna przez długie lata.”

zazumi-stres_1d1 (ver3)
zazumi-stres_1d1 (ver3)

W trakcie trzeciego spotkania nauczymy się tworzyć antystresową tarczę w postaci codziennych nawyków, budowania pozytywnego obrazu siebie oraz pewności siebie na co dzień. Ponownie wrócimy do emocji, pogłębimy wiedzę oraz techniki pomocne w codziennej pracy. Kulminacją kursu będzie przygotowanie indywidualnego planu antystresowego. Każdy uczestnik wyjdzie z gotową strategią, którą będzie mógł zastosować od razu po zakończeniu zajęć i która będzie aktualna przez długie lata.”

zazumi-stres_1a1 (ver3)

Być może myślisz, że Twoje dziecko się nie stresuje?

a widzisz, jak:

  • powtarza te same rzeczy i trudno mu je zapamiętać,
  • ma trudności z systematycznym powtarzaniem/uczeniem się,
  • emocje zaczynają dominować w waszym życiu,
  • a może ogarnia je apatia i zniechęcenie,
  • szybko się poddaje i zniechęca,
  • uprawia czarnowidztwo i uogólnienia (np. „Nigdy się tego nie nauczę”),
  • katastrofizację (np. „Jeżeli nie zdobędę piątki, to nikt mnie nie polubi”),
  • myślenie czarno-białe (np. „Albo jestem najlepszy, albo jestem beznadziejny”).
zazumi-stres_1b1 (ver3)

Obserwujesz to pomimo, że

mówi, że czuje się dobrze, pewnie i na pewno sobie poradzi. To dlatego, że stres to podstępny i często nieodczuwalny przeciwnik. Nauczyliśmy się o nim myśleć w kategoriach stresu, który nazywamy zdenerwowaniem, tym chwilowym uczuciem, które odczuwamy i po jakimś czasie mija. Ale stres to coś więcej.

To często nieodczuwalne w pierwszej chwili napięcie, które towarzyszy przez długi czas, podkopuje zdrowie fizyczne i odporność psychiczną jak przysłowiowa kropla, która drąży skałę. To, że dzieje się to powoli, sprawia, że zmiany stają się niezauważalne. Przechodzą niejako pod naszym radarem, a z czasem wybuchają.

zazumi-stres_1c1 (ver3)

A co z Twoim dzieckiem?

To naturalne, że 2 miesiące przed egzaminem nie odczuwa jeszcze tego napięcia lub czuje je jeszcze niewielkie, albo już zaczynasz obserwować symptomy. Jednak z każdym kolejnym tygodniem napięcie będzie rosło, a przekonanie co do tego, że pójdzie gładko, może nie być już tak duże.

Wtedy jednak – z każdym tygodniem będzie coraz trudniej zadbać o kondycję psychiczną.

60% nastolatków unika nauki z powodu lęku przed niepowodzeniem, według Raportu Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego (APA, 2022), a uczniowie zestresowani potrzebują o 30% więcej czasu na przyswojenie tego samego materiału (badanie University of Stanford, 2019).

zazumi-stres_1d1 (ver3)

Jak stres wpływa na wyniki egzaminów?

Uczniowie z wysokim poziomem stresu osiągają średnio o 10–15% gorsze wyniki na egzaminach niż ich mniej zestresowani koledzy (metaanaliza 45 badań, Frontiers in Psychology, 2023).

„Głupie błędy”: W testach matematycznych 40% błędów u zestresowanych uczniów wynika z nieuwagi, a nie braku wiedzy (raport OECD, 2022).

zazumi-stres_1e1 (ver3)

Czy wiesz, jak pomóc swojemu dziecku?

Co naprawdę pomaga? Trzy najskuteczniejsze metody – dowody z badań:

  • Techniki mindfulness: Regularna praktyka redukuje stres u 70% uczniów i poprawia wyniki egzaminów o 12% (badanie University of Oxford, 2021).
  • Planowanie nauki: Uczniowie z ustalonym harmonogramem nauki odczuwają o 40% mniejszy stres (Journal of Applied School Psychology, 2020).
  • Aktywność fizyczna: 30 minut ćwiczeń dziennie obniża poziom kortyzolu o 15% i poprawia koncentrację (Harvard Medical School, 2022).
zazumi-stres_1f1 (ver3)

Jak możemy pomóc Tobie?

Dla naszych uczniów mamy warsztaty poświęcone zagadnieniu walki ze stresem. To ostatnia szansa,aby wprowadzić skuteczne nawyki w walce ze stresem. Zapisz swoje dziecko i zarezerwuj 12 i 13.04.2025.

A jeśli masz jeszcze wątpliwości, to:

Dzieci, które otrzymują wsparcie emocjonalne od rodziców, radzą sobie ze stresem 2x lepiej (APA, 2022).

Szkoły wprowadzające programy antystresowe odnotowują spadek liczby uczniów z objawami lęku o 35% (raport UNESCO, 2023).

Jeśli chcesz zadbać o kondycję psychiczną swojego dziecka, napisz do nas.

KONTAKT

ZAZUMI Warszawa Centrum
ul. Koszykowa 33
00-001 Warszawa

ZAZUMI Warszawa Ursynów
ul. Dunikowskiego 4
02-784 Warszawa

cena-warszaty-ze-stresu

Warsztaty ze stresu

zazumi-stres_1a1 (ver3)

Być może myślisz, że Twoje dziecko się nie stresuje?

a widzisz, jak:

  • powtarza te same rzeczy i trudno mu je zapamiętać,
  • ma trudności z systematycznym powtarzaniem/uczeniem się,
  • emocje zaczynają dominować w waszym życiu,
  • a może ogarnia je apatia i zniechęcenie,
  • szybko się poddaje i zniechęca,
  • uprawia czarnowidztwo i uogólnienia (np. „Nigdy się tego nie nauczę”),
  • katastrofizację (np. „Jeżeli nie zdobędę piątki, to nikt mnie nie polubi”),
  • myślenie czarno-białe (np. „Albo jestem najlepszy, albo jestem beznadziejny”).
zazumi-stres_1b1 (ver3)

Obserwujesz to pomimo, że

mówi, że czuje się dobrze, pewnie i na pewno sobie poradzi. To dlatego, że stres to podstępny i często nieodczuwalny przeciwnik. Nauczyliśmy się o nim myśleć w kategoriach stresu, który nazywamy zdenerwowaniem, tym chwilowym uczuciem, które odczuwamy i po jakimś czasie mija. Ale stres to coś więcej.

To często nieodczuwalne w pierwszej chwili napięcie, które towarzyszy przez długi czas, podkopuje zdrowie fizyczne i odporność psychiczną jak przysłowiowa kropla, która drąży skałę. To, że dzieje się to powoli, sprawia, że zmiany stają się niezauważalne. Przechodzą niejako pod naszym radarem, a z czasem wybuchają.

cena-warszaty-ze-stresu
Warsztaty ze stresu
zazumi-stres_1c1 (ver3)

A co z Twoim dzieckiem?

To naturalne, że 2 miesiące przed egzaminem nie odczuwa jeszcze tego napięcia lub czuje je jeszcze niewielkie, albo już zaczynasz obserwować symptomy. Jednak z każdym kolejnym tygodniem napięcie będzie rosło, a przekonanie co do tego, że pójdzie gładko, może nie być już tak duże.

Wtedy jednak – z każdym tygodniem będzie coraz trudniej zadbać o kondycję psychiczną.

60% nastolatków unika nauki z powodu lęku przed niepowodzeniem, według Raportu Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego (APA, 2022), a uczniowie zestresowani potrzebują o 30% więcej czasu na przyswojenie tego samego materiału (badanie University of Stanford, 2019).

zazumi-stres_1d1 (ver3)

Jak stres wpływa na wyniki egzaminów?

Uczniowie z wysokim poziomem stresu osiągają średnio o 10–15% gorsze wyniki na egzaminach niż ich mniej zestresowani koledzy (metaanaliza 45 badań, Frontiers in Psychology, 2023).

„Głupie błędy”: W testach matematycznych 40% błędów u zestresowanych uczniów wynika z nieuwagi, a nie braku wiedzy (raport OECD, 2022).

zazumi-stres_1e1 (ver3)

Czy wiesz, jak pomóc swojemu dziecku?

Co naprawdę pomaga? Trzy najskuteczniejsze metody – dowody z badań:

  • Techniki mindfulness: Regularna praktyka redukuje stres u 70% uczniów i poprawia wyniki egzaminów o 12% (badanie University of Oxford, 2021).
  • Planowanie nauki: Uczniowie z ustalonym harmonogramem nauki odczuwają o 40% mniejszy stres (Journal of Applied School Psychology, 2020).
  • Aktywność fizyczna: 30 minut ćwiczeń dziennie obniża poziom kortyzolu o 15% i poprawia koncentrację (Harvard Medical School, 2022).
zazumi-stres_1f1 (ver3)

Jak możemy pomóc Tobie?

Dla naszych uczniów mamy warsztaty poświęcone zagadnieniu walki ze stresem. To ostatnia szansa,aby wprowadzić skuteczne nawyki w walce ze stresem. Zapisz swoje dziecko i zarezerwuj 12 i 13.04.2025.

A jeśli masz jeszcze wątpliwości, to:

Dzieci, które otrzymują wsparcie emocjonalne od rodziców, radzą sobie ze stresem 2x lepiej (APA, 2022).

Szkoły wprowadzające programy antystresowe odnotowują spadek liczby uczniów z objawami lęku o 35% (raport UNESCO, 2023).

Jeśli chcesz zadbać o kondycję psychiczną swojego dziecka, napisz do nas.

KONTAKT

ZAZUMI Warszawa Centrum
ul. Koszykowa 33
00-001 Warszawa

ZAZUMI Warszawa Ursynów
ul. Dunikowskiego 4
02-784 Warszawa