Jak będą przebiegały warsztaty?
Podczas całego kursu wykorzystamy skuteczne narzędzia pomagające radzić sobie ze stresem, takie jak techniki oddechowe, medytacja, metoda 3-3-6, Trening Jacobsona redukujący napięcie mięśni. Nauczymy się także systemowego podejścia do stresu oraz codziennej higieny życia. Poświęcimy czas na naukę planowania powtórek przed egzaminem, a dla maturzystów także na techniki autoprezentacji, które często są stresujące.
Nasi uczestnicy przejdą przez przygodę, podczas której pokonamy stres przed egzaminem. Każde spotkanie odbędzie się w swobodnej atmosferze, bez ławek, często siedząc na karimatach, aby ćwiczyć panowanie nad emocjami zarówno tu i teraz, jak i na co dzień.
Pierwsze spotkanie poświęcimy wprowadzeniu w temat stresu, odpowiemy na pytanie, czy zawsze jest on zły, czy istnieje jeden rodzaj stresu, i czy jest on ciałem czy umysłem. Uczestnicy poznają techniki radzenia sobie ze stresem i nauczą się je wdrażać w życie. Skoncentrujemy się również na odczuwaniu emocji w ciele i ich miejscu ukrycia
Pierwsze spotkanie poświęcimy wprowadzeniu w temat stresu, odpowiemy na pytanie, czy zawsze jest on zły, czy istnieje jeden rodzaj stresu, i czy jest on ciałem czy umysłem. Uczestnicy poznają techniki radzenia sobie ze stresem i nauczą się je wdrażać w życie. Skoncentrujemy się również na odczuwaniu emocji w ciele i ich miejscu ukrycia
Drugie spotkanie będzie poświęcone poznawaniu własnych zasobów, strategii radzenia sobie ze stresem oraz rekonstrukcji faz stresu. Poznamy również metody organizacji pracy, pomocne w regularnej nauce, wpływającej pozytywnie na spokojne i systematyczne uczenie się, zwłaszcza w końcowym etapie przygotowań. Na koniec wrócimy do ciała i zakończymy spotkanie relaksacją.
W trakcie trzeciego spotkania nauczymy się tworzyć antystresową tarczę w postaci codziennych nawyków, budowania pozytywnego obrazu siebie oraz pewności siebie na co dzień. Ponownie wrócimy do emocji, pogłębimy wiedzę oraz techniki pomocne w codziennej pracy. Kulminacją kursu będzie przygotowanie indywidualnego planu antystresowego. Każdy uczestnik wyjdzie z gotową strategią, którą będzie mógł zastosować od razu po zakończeniu zajęć i która będzie aktualna przez długie lata.”
W trakcie trzeciego spotkania nauczymy się tworzyć antystresową tarczę w postaci codziennych nawyków, budowania pozytywnego obrazu siebie oraz pewności siebie na co dzień. Ponownie wrócimy do emocji, pogłębimy wiedzę oraz techniki pomocne w codziennej pracy. Kulminacją kursu będzie przygotowanie indywidualnego planu antystresowego. Każdy uczestnik wyjdzie z gotową strategią, którą będzie mógł zastosować od razu po zakończeniu zajęć i która będzie aktualna przez długie lata.”
Być może myślisz, że Twoje dziecko się nie stresuje?
a widzisz, jak:
- powtarza te same rzeczy i trudno mu je zapamiętać,
- ma trudności z systematycznym powtarzaniem/uczeniem się,
- emocje zaczynają dominować w waszym życiu,
- a może ogarnia je apatia i zniechęcenie,
- szybko się poddaje i zniechęca,
- uprawia czarnowidztwo i uogólnienia (np. „Nigdy się tego nie nauczę”),
- katastrofizację (np. „Jeżeli nie zdobędę piątki, to nikt mnie nie polubi”),
- myślenie czarno-białe (np. „Albo jestem najlepszy, albo jestem beznadziejny”).
Obserwujesz to pomimo, że
mówi, że czuje się dobrze, pewnie i na pewno sobie poradzi. To dlatego, że stres to podstępny i często nieodczuwalny przeciwnik. Nauczyliśmy się o nim myśleć w kategoriach stresu, który nazywamy zdenerwowaniem, tym chwilowym uczuciem, które odczuwamy i po jakimś czasie mija. Ale stres to coś więcej.
To często nieodczuwalne w pierwszej chwili napięcie, które towarzyszy przez długi czas, podkopuje zdrowie fizyczne i odporność psychiczną jak przysłowiowa kropla, która drąży skałę. To, że dzieje się to powoli, sprawia, że zmiany stają się niezauważalne. Przechodzą niejako pod naszym radarem, a z czasem wybuchają.
A co z Twoim dzieckiem?
To naturalne, że 2 miesiące przed egzaminem nie odczuwa jeszcze tego napięcia lub czuje je jeszcze niewielkie, albo już zaczynasz obserwować symptomy. Jednak z każdym kolejnym tygodniem napięcie będzie rosło, a przekonanie co do tego, że pójdzie gładko, może nie być już tak duże.
Wtedy jednak – z każdym tygodniem będzie coraz trudniej zadbać o kondycję psychiczną.
60% nastolatków unika nauki z powodu lęku przed niepowodzeniem, według Raportu Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego (APA, 2022), a uczniowie zestresowani potrzebują o 30% więcej czasu na przyswojenie tego samego materiału (badanie University of Stanford, 2019).
Jak stres wpływa na wyniki egzaminów?
Uczniowie z wysokim poziomem stresu osiągają średnio o 10–15% gorsze wyniki na egzaminach niż ich mniej zestresowani koledzy (metaanaliza 45 badań, Frontiers in Psychology, 2023).
„Głupie błędy”: W testach matematycznych 40% błędów u zestresowanych uczniów wynika z nieuwagi, a nie braku wiedzy (raport OECD, 2022).
Czy wiesz, jak pomóc swojemu dziecku?
Co naprawdę pomaga? Trzy najskuteczniejsze metody – dowody z badań:
- Techniki mindfulness: Regularna praktyka redukuje stres u 70% uczniów i poprawia wyniki egzaminów o 12% (badanie University of Oxford, 2021).
- Planowanie nauki: Uczniowie z ustalonym harmonogramem nauki odczuwają o 40% mniejszy stres (Journal of Applied School Psychology, 2020).
- Aktywność fizyczna: 30 minut ćwiczeń dziennie obniża poziom kortyzolu o 15% i poprawia koncentrację (Harvard Medical School, 2022).
Jak możemy pomóc Tobie?
Dla naszych uczniów mamy warsztaty poświęcone zagadnieniu walki ze stresem. To ostatnia szansa,aby wprowadzić skuteczne nawyki w walce ze stresem. Zapisz swoje dziecko i zarezerwuj 12 i 13.04.2025.
A jeśli masz jeszcze wątpliwości, to:
Dzieci, które otrzymują wsparcie emocjonalne od rodziców, radzą sobie ze stresem 2x lepiej (APA, 2022).
Szkoły wprowadzające programy antystresowe odnotowują spadek liczby uczniów z objawami lęku o 35% (raport UNESCO, 2023).
Jeśli chcesz zadbać o kondycję psychiczną swojego dziecka, napisz do nas.
KONTAKT
ul. Koszykowa 33
00-001 Warszawa
ul. Dunikowskiego 4
02-784 Warszawa
Warsztaty ze stresu
Być może myślisz, że Twoje dziecko się nie stresuje?
a widzisz, jak:
- powtarza te same rzeczy i trudno mu je zapamiętać,
- ma trudności z systematycznym powtarzaniem/uczeniem się,
- emocje zaczynają dominować w waszym życiu,
- a może ogarnia je apatia i zniechęcenie,
- szybko się poddaje i zniechęca,
- uprawia czarnowidztwo i uogólnienia (np. „Nigdy się tego nie nauczę”),
- katastrofizację (np. „Jeżeli nie zdobędę piątki, to nikt mnie nie polubi”),
- myślenie czarno-białe (np. „Albo jestem najlepszy, albo jestem beznadziejny”).
Obserwujesz to pomimo, że
mówi, że czuje się dobrze, pewnie i na pewno sobie poradzi. To dlatego, że stres to podstępny i często nieodczuwalny przeciwnik. Nauczyliśmy się o nim myśleć w kategoriach stresu, który nazywamy zdenerwowaniem, tym chwilowym uczuciem, które odczuwamy i po jakimś czasie mija. Ale stres to coś więcej.
To często nieodczuwalne w pierwszej chwili napięcie, które towarzyszy przez długi czas, podkopuje zdrowie fizyczne i odporność psychiczną jak przysłowiowa kropla, która drąży skałę. To, że dzieje się to powoli, sprawia, że zmiany stają się niezauważalne. Przechodzą niejako pod naszym radarem, a z czasem wybuchają.
Warsztaty ze stresu
A co z Twoim dzieckiem?
To naturalne, że 2 miesiące przed egzaminem nie odczuwa jeszcze tego napięcia lub czuje je jeszcze niewielkie, albo już zaczynasz obserwować symptomy. Jednak z każdym kolejnym tygodniem napięcie będzie rosło, a przekonanie co do tego, że pójdzie gładko, może nie być już tak duże.
Wtedy jednak – z każdym tygodniem będzie coraz trudniej zadbać o kondycję psychiczną.
60% nastolatków unika nauki z powodu lęku przed niepowodzeniem, według Raportu Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego (APA, 2022), a uczniowie zestresowani potrzebują o 30% więcej czasu na przyswojenie tego samego materiału (badanie University of Stanford, 2019).
Jak stres wpływa na wyniki egzaminów?
Uczniowie z wysokim poziomem stresu osiągają średnio o 10–15% gorsze wyniki na egzaminach niż ich mniej zestresowani koledzy (metaanaliza 45 badań, Frontiers in Psychology, 2023).
„Głupie błędy”: W testach matematycznych 40% błędów u zestresowanych uczniów wynika z nieuwagi, a nie braku wiedzy (raport OECD, 2022).
Czy wiesz, jak pomóc swojemu dziecku?
Co naprawdę pomaga? Trzy najskuteczniejsze metody – dowody z badań:
- Techniki mindfulness: Regularna praktyka redukuje stres u 70% uczniów i poprawia wyniki egzaminów o 12% (badanie University of Oxford, 2021).
- Planowanie nauki: Uczniowie z ustalonym harmonogramem nauki odczuwają o 40% mniejszy stres (Journal of Applied School Psychology, 2020).
- Aktywność fizyczna: 30 minut ćwiczeń dziennie obniża poziom kortyzolu o 15% i poprawia koncentrację (Harvard Medical School, 2022).
Jak możemy pomóc Tobie?
Dla naszych uczniów mamy warsztaty poświęcone zagadnieniu walki ze stresem. To ostatnia szansa,aby wprowadzić skuteczne nawyki w walce ze stresem. Zapisz swoje dziecko i zarezerwuj 12 i 13.04.2025.
A jeśli masz jeszcze wątpliwości, to:
Dzieci, które otrzymują wsparcie emocjonalne od rodziców, radzą sobie ze stresem 2x lepiej (APA, 2022).
Szkoły wprowadzające programy antystresowe odnotowują spadek liczby uczniów z objawami lęku o 35% (raport UNESCO, 2023).
Jeśli chcesz zadbać o kondycję psychiczną swojego dziecka, napisz do nas.
KONTAKT
ul. Koszykowa 33
00-001 Warszawa
ul. Dunikowskiego 4
02-784 Warszawa